Promenad

På dagens promenad lade jag märke till den här bilen. 
 
Det vore kul om en bil med regplåten FÖR skulle ställa sig bredvid. 
 
Synd att den här tomma trottoarprataren är fastkedjad, jag ser ett användningsområde vid Runkepuben annars. 
 
Jag blir så glad när jag ser solen! 
 
Solen är uppe till klockan sex och det är så skönt att få ljusare kvällar!
 
På kraftverket står det en adventsljusstake året runt. 
 
Det här var den 20 december, när den var tänd. 
 
Ur dagboken 910309: Vi sköt hårsnoddar, hittade en kortlek, flaskan pekade på Charlotta som fick hoppa ut genom fönstret. Det händer mycket häromkring. En ruta gick sönder så stackars Håkan fick komma dit. 
 
(Det var fest med damlaget i volleyboll. Oklart om det var samma fönster som Charlotta hoppade ut genom som gick sönder. )
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ni har ingen bultsax i gömmorna ;-)

Svar: Kanske... men vi känner några av dem som jobbar på företaget så det blir pinsamt om de upptäcker oss...
Ylva

2021-03-09 @ 21:06:52
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Jag var inne på samma spår som Znogge :-D
Visst är det härligt att ljuset återvänder!

Ojsan... Det verkade gå vilt till på damlagets fester :-D

Svar: Maken eller hans företag har alldeles säkert något verktyg... Hehe... Ja, det är härligt och det verkar som att vi snart ska få sommartid eftersom de inte har beslutat att ta bort den ännu. Onödigt att ändra tiden, tycker jag. Ja, det var ännu vildare på de kombinerade herr- och damfesterna som ofta var i vår källare. :-)
Ylva

2021-03-10 @ 09:59:39
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Roliga iakttagelser under din promenad.
Jag gillar att läsa registreringsskyltar.
Skönt att kvällarna blivit ljusare.
Ha det bra!

Svar: Jag har en mani och kan inte låta bli att läsa skyltar... Underbart när kvällarna blir ljusare! Ha det bra!
Ylva

2021-03-10 @ 12:15:46
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Min förra bil hade REM, gick under namnet Remmen :) ut och remma :)

Svar: Haha! Bra, ju! Jag tänker på R.E.M. med favoritlåten Losing my religion. :-)
Ylva

2021-03-10 @ 13:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0