Rusta öppnar i Ljungby

Idag öppnade Rusta i Ljungby, vid E4:an nära Dollarstore, Byggmax och Biltema, så nu har vi ett lågpriscentrum. Frågan är om man stannar vid E4:an för att handla på dessa affärer. Jag skulle inte göra det om jag körde mellan Helsingborg och Jönköping till exempel. 
 
Kul med en ny affär! 
 
Glatt välkomnande med ballonger. 
 
Det var lite för mycket folk,och svårt att hålla avstånd, men jag ville gärna gå på invigningen. 
 
Jag köpte lite småsaker och fick en kasse, en hopvikbar vattenflaska och en handsprit på köpet. 
 
Ur dagboken 910324: Stack på möte hos Emma klockan sex och kom hem halv elva. Vi snackade om hur det blir med tvåan och så där. 
 
(Vi skulle upp i division två med volleybollaget, vilket jag tyckte var tråkigt för jag var för dålig för att få vara med och spela då. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Rusta är inte riktigt min butik men visst kan man göra en hel del fynd där.

Svar: Som du vet gillar jag lågprisvaruhus, men jag undrar lite grand var smärtgränsen går för hur många som kan vara på samma ställe...
Ylva

2021-03-24 @ 20:55:49
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Ååhhh... Nu blev jag RIKTIGT avis! Rusta... Varför kan dom inte öppna här också???

Då håller jag tummarna för att ni inte gick upp i tvåan! Inte kul att inte få vara med...

Svar: Jag tänkte väl att du skulle bli avundsjuk nu! Eftersom jag var osäker på om Rusta är svenskt googlade jag och fick fram att det även finns i Finland. ;-) Du får demonstrera för att alla svenskspanjorer behöver affärer i Spanien! Vi gick upp i tvåan och det blev tråkigt...
Ylva

2021-03-25 @ 09:30:27
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: lisa

Jag tror inte heller man stannar till om man är på väg någonstans utan det är väl dom som bor i närheten som kommer handla där. Jag gillar både Rusta och Dollarstore men på grund av läget som råder idag handlar jag nästan uteslutande på nätet bara :) Kram

Svar: Jag tror samma, men Dollarstore och Rusta finns i närliggande Värnamo och Växjö så det blir vi Ljungbybor som kommer att handla här. Hoppas att staden är stor nog för alla dessa affärer! Vi har till och med Dollarstore i lilla Hedemora, helt otänkbart när jag var liten så det är konstigt hur det har utvecklat sig. Kram!
Ylva

2021-03-25 @ 10:59:55
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0