V8:ns dag

Idag är det V8-motorns dag och ett år sedan det första fallet av covid i Kronobergs län, som jag bor i. 
 
Jag såg årets första hage, fast det har blivit kallt igen. 
 
Nu förstår jag varför det har varit en byggarbetsplats här länge; de har byggt bort kioskluckan efter att de stängde kiosken där. Det är synd att de små kioskerna försvinner, och denna blev nog utkonkurrerad av alla förbutiker och klarade sig inte längre med att bara ta kontanter. 
 
Ur dagboken 910310: Har städat, slöat, pluggat och så där. Pratade en lång stund med Anders Fahlén. Satt i Lasses rum fast han var inte hemma. Jag orkar nog inte försöka flirta med Emil. Deras klassfest skulle vara privat och jag träffar inte honom annars. 
 
(Jag vet inte om jag pratade i telefon eller i min brors rum med hans kompis Anders, konstigt om han var där när brorsan inte var hemma.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var verkligen något visst med kiosker men tyvärr finns det nog ingen marknad för dem längre vilket är synd.

Svar: Det finns ju inte dansställen heller så att man kan stanna vid kiosken på vägen hem.
Ylva

2021-03-10 @ 21:07:06
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Min första bil hade bara två cylindrar, det skulle alltså behövas fyra stycken Fiat 126 för att fira V8-ans dag :-D Anders har många gånger försökt förklara hur en tvåcylindrig bil kan vara en fyrtaktare, men jag vägrar begripa… :-)
Årets första hage får väl räknas som ett säkert vårtecken.

Flirta med Emil? Han var ny, tror jag. Fast jag har nog inte memorerat hela dagboken, tror jag... :-D

Svar: Jag hade kunnat lära mig massor om cylindrar, hästkrafter och liknande men det liksom fastnar inte... Ja, det kändes vårigt och hoppfullt (!) med hagen. Jag tror också att Emil är ny i dagboken, jag kände flera i hans klass så att jag kunde nästla mig in i olika sammanhang, vi får se hur det går med klassfesten. :-)
Ylva

2021-03-11 @ 09:53:42
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: lisa

Det är ett vårtecken tycker jag när man ser att barnen ritat hagar :)
Jag tycker också det är synd att så många kiosker fått stänga. Dom var så charmiga och personliga på något vis
Kram

Svar: Det är verkligen vårigt med hagar! :-) En kompis jobbade på den kiosken och det var synd att hon fick sluta, söt liten kiosk. Kram!
Ylva

2021-03-11 @ 12:19:53
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0