Vädret igen

Jag var ute en sväng när jag såg en solglimt.
 
Dramatiska moln! 
 
Här är en tillbakablick till den 30 januari när himlen var blå och det var kajpartaj. 
 
Jag har slängt de lila tulpanerna jag fick för en vecka sedan, för de var vissna, men de här får stå kvar ett tag till trots att de börjar ta sig friheter... Några verkar vilja ha clementiner! 
 
Ur dagboken 910313: Marit har varit lite halvgalen idag. Hon pekade så att hon tappade en penna. Sen skulle hon visa hur hon gjorde och kastade pennan i huvudet på Ann. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var några närgångna tulpaner ;-)

Svar: Snart får de skärpa sig, annars åker de ut!
Ylva

2021-03-13 @ 16:10:42
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Moln kan vara nog så dramatiska och fascinerande. Fast jag föredrar ändå en blå himmel. Här ska vi tydligen få ett rejält fulväder till nästa helg, så jag får nog passa på att vara ute mycket nu under veckan.
Haha! Vilka fräcka tulpaner :-D

Marit verkade ha lite svårt med styrseln... :-)

Svar: När man ser blå himmel bakom molnen räknas det som bra väder här, roligare än jämngrått. Snart hänger tulpanerna ned på bordet och de tappar bladen, men är fortfarande fina liksom och så länge man blir glad av dem får de vara kvar. :-) Ja, det var ostyrsligt med Marit. :-)
Ylva

2021-03-14 @ 09:25:50
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0