Afternoon tea

Idag var jag på afternoon tea på Gästgivaregården. 
 
Här stod vi prydligt och köade innan de släppte in oss kl.17. Tanken var att vi skulle sitta utomhus, men det var för ostadigt väder för det. 
 
Vi fick sandwiches och vaniljscones med philadelphiaost, fikonmarmelad och lemoncurd.
 
Samt såklart te och kakor. God middag! 
 
Ur dagboken 910526: Åkte med Åsa till skolan där vi började fixa fika. Suzukibarn är ett släkte för sig. De smular nåt helt fantastiskt. Mina bullar hade en rykande åtgång. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så gott det såg ut! Jag saknar verkligen att gå ut och fika eller äta på restaurang men jag hoppas att det blir ändring på det i sommar.

Svar: Det var fint och gott och trevligt! Snart ska ni nog kunna sitta utomhus och äta på mysiga restauranger.
Ylva

2021-05-26 @ 21:02:54
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Såg väldans smarrigt ut det där! Tips: Idag är det Muffinsdagen, det kan du passa på att fira. Jag tror nog att även cupcakes gills som muffins :-D

Suzukibarn? Små moppar, eller? ;-)

Svar: Jag har missat att det är muffinsdagen! Som tur var så blev jag så mätt igår efter afternoon tea så att jag inte behövt tänka på muffins efter det. Ja, cupcakes får räknas som muffins, jag firade i förväg. :-) Hade ni inte barn där du kom ifrån som spelade fiol med suzukimetoden? Pyttesmå barn som spelade ihop med sina föräldrar och det lät ofta väldigt illa. som det ju gör med någon som inte kan spela fiol... :-)
Ylva

2021-05-27 @ 09:26:23
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Några suzukibarn kan jag inte alls komma ihåg. Anders - som har spelat fiol - kan inte heller påminna sig om nåt sånt.

Svar: Det kanske var något lokalt, vi hade många suzukibarn i Hedemora och det var plågsamt att behöva höra dem på uppvisningar... :-)
Ylva

2021-05-28 @ 09:49:46
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0