Chokladbollens dag

Idag är det Chokladbollens dag! Jag tänkte fuska och köpte ett paket med Hallon & lakritsbollar (inte min särskrivning) på Dollarstore igår, som jag tänkte att jag kunde fira med idag, men de var inte goda så jag var "tvungen" att köpa ett par bollar från Ica Maxibageriet idag, som jag vet är goda. 
 
Läs hela den rafflande historien här om ni vill; https://www.facebook.com/yfronten
 
Idag gick jag en promenad med väninnan. 
Jag hade konstiga kläder för det får man när man extremsportar. Kjol utanpå tights för att jag känner mig obekväm med tighta rumpbyxor men sedan hängde jag ändå en jacka över. Den var med för att det är fickor på och jag måste ha med mig snorpapper, husnyckel, mobil och läppglans. Hjärtmönstrade strumpor för att de är lagom höga. Men ny, fin sporttopp från Kari Traa (via Profilhörnan som hade tokrea).
 
Vi gick förbi huset med den här vackra magnolian. Där bor föräldrarna till en av mattelärarna på skolan har det visat sig. Hej, Erik! 
 
Ur dagboken 910511: Vi ställde oss i vårat Wasa volleystånd mellan halv fyra och halv fem. Kakorna höll på att blåsa bort. Vi stack till Sveaparken ett tag och tittade på folklivet. Sen hade vi fest hemma med kvarblivna kakor och hemgjort vin. 
 
(Vi sålde kakor för volleylaget på Hedemora marknad.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Det är skillnad på chokladbollar och chokladbollar helt enkelt och det gäller att satsa på säkra kort :D

Svar: Ja, nu vet jag i alla fall vad jag inte ska köpa. Hallonlakritsskallar är gott som godis, men inte i bollform.
Ylva

2021-05-11 @ 21:32:27
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Väldigt överraskande att du firade chokladbollens dag ;-) Det gäller att ta tillvara på alla chanser till gofika :-D

Det var en ganska märklig kombi med kakor och hemgjort vin, men varför inte?
Din spontanitet höll också hela vägen fram till festen :-D

Svar: Jag förstår att det kan vara överraskande! :-) Det var nog en bra fest för min bror tog dit sina kompisar också och vi var elva stycken. De sista gick hem halv fyra på natten. :-)
Ylva

2021-05-12 @ 09:15:17
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Så härligt att kunna börja klä av sig, ja, lagom då :)

jag har inte firat chokladbollens dag, är inte så förtjust i dom ..

Svar: Idag har jag köpt en fin tankini på Lidl, som jag kan sola i. Jag är inte bekväm med att visa magen i bikini heller, men det är så skönt nu att få dra av sig kläderna. :-) Om man inte tycker om dem kan man låta bli chokladbollens dag. Snart kommer kardemummabullens dag, den struntar jag nog faktiskt i.
Ylva

2021-05-12 @ 09:51:57
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Vilken mumsdag!
Så längesedan jag köpte (finns inte att köpa här) eller åt chokladbollar. Visste inte att de fanns i olika smaken. Detta får provas när jag kommer till Sverige, när det nu kan bli.
Trevlig helg!

Svar: Riktiga chokladbollar ska det vara! Nu finns det även ljusa havrebollar som inte smakar någonting. Jag tyckte att det lät så gott med hallonlakritsboll, men det var det inte... Ha en fin Kristi himmelsfärd!
Ylva

2021-05-12 @ 15:12:42
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0