Gamla hus

På en bit av Kungsgatan här ligger det gamla fina hus. 
 
Det här blåa tycker jag om och det innehåller bland annat det trevliga bageriet Baket. 
 
Det här röda är också fint och har en fin blomsterbutik. 
 
Konstigt bara att de fick tillstånd att bygga en sådan vansinnigt ful ramp! 
 
Det här huset är jättegammalt och de vill bygga lägenheter där. Nu är det bråk om att de vill ta bort dörren, men kommunen tycker att det ska vara en dörr ut mot vägen och pratar om att riva huset om de som ska bygga om inte går med på det. Jag hoppas att de kommer fram till en lösning för det är synd att riva ett gammalt mysigt hus. 
 
Ur dagboken 910523: Vi spelade brännboll på idrotten idag med. Vi vann med 120-109 men det var inte så mycket min förtjänst. Jag försökte ta en boll och sparkade på den så den fastnade mellan ekrarna på en cykel på skolgården. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det verkar ju helt sjukt att riva ett fungerande hus så jag hoppas att de hittar en lösning.

Svar: De kanske bara vill skrämmas, det där borde ju gå att lösa men förslaget att sätta en blinddörr gick de inte med på.
Ylva

2021-05-23 @ 17:51:12
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilka fina hus! Hoppas dom kommer fram till en lösning, inte får dom väl meja ned ett sånt gammalt, fint hus?

Haha! Snygg insats av dig där på brännbollen :-D

Svar: Det är en så konstig sak att bråka om, så jag hoppas verkligen att de löser det! Fint hus, ju! Svärmor har jobbat där när Vuxenskolan hade lokaler där, men de blev utkastade när de planerade privatbostäder. :-( Mycket snyggt av mig på brännbollen! Jag fattar inte ens var vi spelade någonstans så att jag kunde träffa en cykel! :-)
Ylva

2021-05-24 @ 09:44:05
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Vackra hus. Ramperna är ändå snyggare än dessa i metall.. :)

Svar: Jag tycker att de borde kunna ha lätta ramper som man kan plocka fram vid behov, det är inte jätteofta det kommer någon med rullstol.
Ylva

2021-05-24 @ 12:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0