Hem från hemma

Idag åkte vi hem från min hemstad Hedemora till Ljungby.
 
Igår åt vi hos min brors familj i deras lillstuga och det var så mysigt! Det var första gången vi träffades allihop sedan juli 2019! Jag vet att det här inte ser lämpligt ut, men mamma och pappa är vaccinerade och brorsans familj har haft corona. Mamma tog kortet. 
 
Vad konstigt, jag vet inte alls varför det blir miniformat nu! Jag blir glad när jag får se berget Sjulsboklint för då är det bara en mil hem till mamma och pappa. 
 
Idag fick jag maken till att lämpa av mig på ett trevligt glasscafé medan han kollade in båtarna i Askersund. 
 
Ur dagboken 910516: Idag har det varit operation dagsverke så jag har inte varit i skolan alls. Mamma fick åka dit med brödet. Lasse och jag har städat huset också. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Såg väldans trevligt ut där vid middagsbordet :-)
Den sista bilden skulle jag definitivt klassa som win-win :-D

Städat huset? Ingick det som en grej man kunde göra i operation dagsverke? Vi hade lite blandade grejer (som jag inte minns vilka dom var) men dom allra flesta rände omkring på stan och tiggde pengar med sparbössorna i högsta hugg.

Svar: Det är inte ofta vi ses hela familjen i vanliga fall, men någon gång om året brukar det bli om det inte är corona. Det var väldigt trevligt. :-) Jag tror att det var en deal med mamma och pappa att vi skulle få pengar till operation dagsverke om vi städade ordentligt. Det verkar konstigt om vi slapp skolan en hel dag om vi inte gjorde någonting. :-)
Ylva

2021-05-17 @ 09:42:33
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

Så mysigt att ni kunde träffas allihop och äta tillsammans. Det var säkert ingen fara med det upplägget!

Svar: Det var så fint att ses igen! Som du ser var det kallt i stugan, men det var ännu kallare ute så det hade varit svårt att genomföra en middag utomhus på kvällen.
Ylva

2021-05-17 @ 10:05:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: lisa

Vad mysigt det ser ut. :)
Man måste försöka börja leva lite som vanligt igen. Det här har hållit på alldeles för länge nu med pandemin.
Är man vaccinerad ska det ju inte vara någon fara.
Kram

Svar: Det var så kul att komma hem igen! Nu försöker jag skärpa till mig lite tills jag får vaccin och sedan hoppas jag att jag kan leva lite mer normalt. Kram!
Ylva

2021-05-17 @ 12:48:58
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Härligt när man börjar känna sig lite "hemma" :)

Ni verkar haft några trevliga dagar "hännä" :)

Svar: Det är intressant att titta sig omkring när jag inte är hemma så ofta. Vi hade jättetrevligt! :-)
Ylva

2021-05-17 @ 15:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0