Huseby och Toftastrand

Per Ingemarsson är en Ljungbykonstnär som har en utställning på Huseby bruk nu.
 
Så här såg det ut när jag satt och väntade på bilen som skulle ta med mig på utflykt, mycket hotfulla moln! 
 
Per är för tillfället inne på att måla färgglada fåglar. Fina, tycker jag. Detta är en brudand enligt min skådarkompis, men Per säger själv att han inte är ute efter att måla naturtroget så han kallar serien för Färgfläckar. 
 
Från Huseby är det inte långt till Toftastrand i Växjö. 
 
Det är ett väldigt trevligt konditori! 
 
Ur dagboken 910521: Jag gick till Expert och beställde Kungarna från Broadway och till biblioteket och beställde Gardells Passionsspelet. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag tycker att den vackra brudanden ser väldigt naturtrogen ut - snyggt målat!
Klart det blev fika också :-)

Helt klart en beställningsdag då för 30 år sen :-)

Svar: Jag tror aldrig att jag har sett en brudand, men tycker att han målar fint oavsett om det är verkliga motiv eller inte. :-) Ja, man kan lita på min väninna fikadrottningen! Jag minns inte att jag beställde nya skivor på TV-butiken, men det gjorde man nog för att få dem snabbare. :-) Jag beställde även godis av mamma som åkte till Hamburg. :-)
Ylva

2021-05-22 @ 09:26:05
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilken bra dag det blev!

Svar: Ja, jag är så glad att jag kunde åka med, för jag har pratat om utställningen länge med fikadrottningen och man vet att det ingår fika på hennes turnéer. :-)
Ylva

2021-05-22 @ 11:38:33
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Fin konst och god fika, toppen!
Trevlig pingst!

Svar: Det var en trevlig utflykt! Ja, just, ja, pingsten har ju tappat i betydelse i Sverige sedan de tog bort annandagen som helg... Fortsatt god helg!
Ylva

2021-05-22 @ 13:31:37
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0