Jysk och Dollarstore

Det finns ett hus nära oss som har fantastiska körsbärsträd som inte börjat blomma förrän nu. 
 
Här får de stå ut med att folk (jag) kliver in i trädgården för att fota och man kan se en närbild på min instagram. https://www.instagram.com/yfronten/ 
 
Jag cyklade till Jysk och blev som vanligt irriterad på att de nästan bara har utemöbler som inte tål att stå ute. Alla kanske inte har en lounge under tak, en del har en stuga med grill. 
 
Sedan cyklade jag till Dollarstore och irriterade mig på att de bara har jättestora vagnar och korgar. Alla har inte bil, en del cyklar och fyller famnen med saker för att slippa släpa runt på de här monstren. 
 
Dagens coronashopping, för att jag är så uttråkad. 
 
Ur dagboken 910520: Kul med helgdagar förutom att allt är stängt. Jag är knallröd i ansiktet. Lasse frågade om jag solat så det syns tydligen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Lite shopping kan alltid pigga upp tänker jag :D Det börjar faktiskt suga i min shoppingtarm nu...

Svar: Ibland hjälper det. :-) Idag blev jag till exempel glad av en baileystårta och ibland vill jag köpa saker.
Ylva

2021-05-20 @ 21:19:40
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Som av en händelse skrev jag också om utemöbler och Jysk idag :-)
Fina fynd du gjorde på din coronashopping :-)

Här har ledningen i Valenciaregionen bestämt att affärerna bara får ha öppet 40 sön- och helgdagar under året. Sååå trist och en otroligt dum bestämmelse om du frågar mig. Det gynnar ju inte direkt arbetsmarknaden och arbetslösheten är stor här i landet.


Svar: Lustigt, jag går in och kollar hos dig sen. :-) Jag blir löjligt glad av såna små saker som en plastnecessär med glada mönster... Det är jättekonstigt av er region, affärerna borde få bestämma själva när de ska ha öppet.
Ylva

2021-05-21 @ 09:22:47
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0