Paparazzi i ny lokal

Vi har en klädaffär i Ljungby som heter Paparazzi som flyttat till ny lokal och öppnade idag. 
 
Det är en stor och fin lokal där det har varit ett mejeri för länge sedan. 
 
De har Pappis, en liten fikahörna med fika från Baket. Ljuset är från märket Lexington som de säljer och kostar 495 kronor!
 
Jag är snarare en sådan som handlar när det är billigt som nu när jag var på Åhléns outlet i Marieberg, Örebro, och köpte en träningskjol och ett par sneakers. (Linnet är från Primark i Southend, England). 
 
Det såg inte lovande ut för min bokcirkel som skulle träffas utomhus ikväll, men det gick bra och vi kunde sitta i Hembygdsparken. På väg dit såg jag solen skina på Tellushuset samtidigt som himlen bakom var mörk, visst ser det dramatiskt ut! 
 
Ur dagboken 910517: Vi åkte ut till Bältarbo och gratulerade Linnea på tvåårsdagen. Hon hade fått en trehjuling som Erik ville låna. Ett tag satt hon i mitt knä helt frivilligt och lekte med mitt hår. 
 
(Linnea är min kusin och Erik är hennes bror som var fem år då.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vissa saker är jag beredd att betala mer för men absolut inte för andra. Ett ljus för 495 kr är det inte tal om.
Så skönt att ni kunde sitta ute.

Svar: Jag tycker att Lexington har jättefina saker men inte till det pris de har, jag har liknande deras kuddar men mina är från Rusta. :-)
Ylva

2021-05-18 @ 07:43:58
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det var verkligen ett prisvärt ljus... ;-)
Primark var jag (mycket motvilligt) på igår, fast inte i London :-D
Skönt att det gick bra med träffen, för det såg onekligen väldigt hotfullt ut.

Vilken ära att Linnea satt i ditt knä helt frivilligt :-D

Svar: Även om jag har råd lägger jag pengarna på annat, eller ger hellre bort dem, än att jag köper ett så dyrt ljus! Jag har varit på en Primark i London, och blev besviken för att den var för plottrig, men i Southend har de en fantastisk butik där jag alltid handlar. :-) Jag har alltid med mig regnjacka nu för det är väldigt lynnigt väder... Ja, det var en ära att ha tvååringen i knät, jag är inte den som barn dras till. :-)
Ylva

2021-05-18 @ 10:11:32
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0