Hus i Köpenhamn

Nu har coronan blivit värre i Danmark igen och jag som köpt biljett till Köpenhamn i slutet av november! Eftersom jag är fullvaccinerad är jag inte orolig för egen del, men det kan bli ett stök med covidpass när jag ska gå på restaurang. Här kommer några bilder från förra gången. Jag tycker att de är bra på att kombinera gamla och nya hus där. 
 
 
 
 
 
Ur dagboken 911110: Sara ringde halv elva och sa att Säter stod och ville in i Vikmanshyttehallen. De tänkte börja spela elva och vi två. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det är tråkigt att smittan ökar igen. Även om man är vaccinerad så kortas nu intervallet ner mellan spruta två och tre så frågan är hur säker man kan vara...

Svar: Vi får se om jag kommer iväg. Jag känner mig trygg i åtminstone ett halvår med sprutorna, men när det kommer nya mutationer får vi vara försiktiga och det är ju dumt att åka någonstans där det är mer stängt än hemma...
Ylva

2021-11-10 @ 20:47:54
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Håller tummarna för att smittan minskar igen innan du ska åka till Köpenhamn! I Portugal fick vi visa våra covidpass när vi checkade in på hotellen, fast det tvånget tog dom bort den 1:a oktober. Lite synd kan jag tycka, det kändes rätt bra att veta att dom övriga gästerna var fullvaccinerade dom med.

Hickade till när jag läste att Säter ville in i hallen. Tänkte direkt på "något annat" än ett lag i volleyboll... ;-)




Svar: Jag hoppas att jag kan åka och att det går att göra roliga saker i Köpenhamn. Förra gången jag var där med mitt då nya covidpass fick jag inte visa det en enda gång och blev lite sur över det.
Jag tänkte när jag läste dagboken nu att det låter som att hela staden Säter ville in, men jag förstår vad du menar. Å andra sidan trodde du ju automatiskt att jag spelade en volleymatch i Sandviken fast jag var där på Amnestymöte så det jämnar ut sig. ;-)
Ylva

2021-11-11 @ 09:16:48
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0