Julmarknader i Köpenhamn

Jag vet inte vad alla gator och torg heter i Köpenhamn men om man går hela Ströget och bort till Kongens Nytorv finns det tre julmarknader och sedan fortsätter det i Nyhavn.
 
Det var för dyrt för att handla något men jag köpte glass för nästan 80 kronor på Rajissimo i Nyhavn. Det blir nästan alltid hemgjord glass där eller på Vaffelbageren bredvid. 
 
 
 
 
 
 
Ur dagboken 911129: Gick till Åhléns och köpte en ram till en julklapp åt mamma. Sen gick jag till Expert för att köpa band. Träffade Britta som har en massa skivor jag behöver. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

En tur till Köpenhamn är alltid trevligt. Det var kanske klokt att passa på för vem vet hur det blir framöver...

Svar: Man vet verkligen inte alls hur det blir framöver! Nu hoppas jag att jag kommer iväg till Stockholm på bror och svägerskas hundraårsfest.
Ylva

2021-11-29 @ 21:38:30
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

80 spänn för en glass??? Jag hoppas den var rejält stor...
Såg mysigt ut att gå där, men det är lite trist när vädergubbarna inte håller vad dom lovar...

Köpte band... Det var ett tag sen man gjorde det. Men dom var ju "livsviktiga" en gång i tiden :-) (Sorry, där kom det citationstecken igen ;-) ).

Svar: Den danska kronan är ungefär 1,50 svenska och det gör inte det hela billigare för oss. Det var en normal trekulors som jag ändå kom fram till att jag behövde. På Rajissimo träffade jag fyra glada Londonbor som jag tipsade att de kunde gå till Christiania där de säljer droger. Jag berättade att de bygger sina hus själva och då frågade de om det var flyktingar. :-)
Ylva

2021-11-30 @ 09:59:20
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0