Julpynt

Egentligen tycker jag inte att man ska julpynta före första advent, men jag kanske ändrar mig. I år får vi dispens. 
 
De har fått upp granen på Gamla torg. (Det ser mystiskt ut när det regnar i sidled.)
 
Bollgranen är också redan tänd, men de väntar med den stora granen på torget tills på söndag när det ska bli hundraårsfirande av julgran utomhus i Ljungby. Vi var tidiga med det här i stan. 
 
Jag har köpt en adventskalender med hudvård från Clarins, men den har bara tolv luckor så jag vet inte när jag ska börja, den andra blir det väl om jag ska hålla på till julafton. 
 
Vi har fått en fin stjärna utanför skolbiblioteket, det var något UF-företag (ungt företag som eleverna kan driva sista året) som gjorde den. 
 
Ur dagboken 911124: Åkte till Hudiksvall och förlorade. Jag spelade bra men jag vet inte om Becker märkte den stora förändringen. Åt på ett dåligt ställe. En liten ful kebab. 
 
(Möjligen märkte tränaren att jag spelade katastrofalt dagen innan efter att jag spytt i bussen på vägen dit och var bakis som ett troll...)

Kommentarer
Postat av: znogge

En vecka innan är det legitimt att börja tycker jag. Många har ju ljusslingor uppe året om.

Svar: En vecka före vad? ;-) Ni började tidigt. Julmusiken får i alla fall vänta ett tag, men jag brukar få ett ryck och spela gamla jul-CD på hög volym när jag pyntar.
Ylva

2021-11-24 @ 21:41:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Känner lite som du, inga julgrejer innan advent, men å andra sidan behöver vi ljus som mest under november månad, så en upplyst gran för kanske ingen skada.

Svar: Jag kallar det vinterbelysning och det kan vi ha i november när det är så mörkt. :-) Jag gillar ju julpynt så det där att man hinner bli trött på det före jul fattar jag inte, men jag minns att vi pyntade hela huset dagen före julafton när jag var liten.
Ylva

2021-11-25 @ 10:08:46
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Många tjuvstarter här... ;-) Bollgranen är så himla fin! Jag antar att det blir julgranständning på gamla kyrktorget den första advent. Vi får ju hit en stor gran från Småland varje år. Tänker nog inte gå och kolla med tanke på att man ska undvika folksamlingar...

Vad sniket med bara 12 luckor i kalendern! Men du... Om du börjar den andra, tänker du då fira julafton redan den 14:e? I min värld blir 2+12 14... Den tolfte borde vara ett lämpligare startdatum, alternativt att öppna en lucka varannan dag? ;-)

Haha! Ursäkta att jag skrattar men du verkar ha haft en något katastrofal uppladdning inför vissa matcher :-D

Svar: Bollgranen är underbar! Ni får gå och titta på smålandsgranen en annan dag.
Jag menar ju då att öppna den 2 och sedan jämna dagar, men jag får se hur det går. Får googla hur andra gör. Det har blivit skandal kring Bianca Ingrossos sminkkalender som folk öppnat i förväg och blivit besvikna på... Det kommer jag inte att bli för jag kollade innan vad jag beställde, men hinner glömma det så att det blir en överraskning. :-)

Det var en fruktansvärd match som jag var tvungen att spela för vi hade inga avbytare...
Ylva

2021-11-25 @ 10:19:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Bollgranen var väldigt fin. Inte lätt att veta när du ska öppna din adventskalender

Svar: Bollgranen blir man glad av! Vi får se om jag kan tåla mig så att det blir en lucka att öppna på julafton. :-)
Ylva

2021-11-25 @ 12:38:00
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Just adventsljusstakar och stjärnor tycker jag man tar fram till helgen, endel här ser jag har värsta julblinget med tomtegardiner sen ett tag .

Ljusslingor tycker jag kan sättas upp tidigare och hänga kvar efter :)

Svar: Maken sa att jag inte ska komma för sent hem från Köpenhamn på söndag för att vi ska julpynta. Det var ju gulligt, jag trodde inte att han var så noga med vilken dag man gör det på. Vi ska sätta upp en ny ljusslinga i rhododendronbusken är det tänkt och det blir spännande för den är tre meter hög... :-)
Ylva

2021-11-25 @ 16:33:08
Postat av: Gunilla

Just adventsljusstakar och stjärnor tycker jag man tar fram till helgen, endel här ser jag har värsta julblinget med tomtegardiner sen ett tag .

Ljusslingor tycker jag kan sättas upp tidigare och hänga kvar efter :)

2021-11-25 @ 16:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0