Ljungby julby

Tidsinställt inlägg på grund av Köpenhamnsresa. 
 
Igår när jag var på väg till jobbet såg jag när de satte upp stjärnan i rondellen. Då blir min kompis som bor i ett hus bredvid glad, hon tycker att det är hennes stjärna. 
 
Vi har en ovanligt tät och fin gran i år (oklart varför bilden blev så liten). Nu är ju jag inte hemma men det ska vara julby här hela helgen. 
 
 
Ur dagboken 911127: Mystisk skoldag egentligen. Tyskaprov halva dagen och volleyboll andra halvan. Tyskan var skitsvår. 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Fint med rondellutsmyckningar - vi har ju våran..i år en ny till jul, en jätteadventsstake där jag tror ett ljus i taget kommer tändas varje söndag. I morgon kväll skall jag gå och kolla om jag tror rätt :)

Svar: Vad trevligt med en adventsstake i rondellen! Ja, detta måste du följa upp! Norrköping har världens största stake (!) på en gammal fabrik. :-)
Ylva

2021-11-27 @ 19:25:07
Postat av: Ama de casa

Haha! Klart det är hennes stjärna! :-) Julgranen är verkligen maffig trots att bildstorleken verkade missunna den det.

Jobbigt med långa, svåra prov! Antar att volleybollen var roligare :-)

Ha en fin första advent i Köpenhamn! Gissar att du kommer att kolla in julen på Tivoli :-D

Svar: Ja, det är hennes stjärna. :-) Jag tror också att volleyn var roligare, är inte jättebra på tyska fast resten av familjen är tyskalärare...
Tack! Jag hade det fint men lät faktiskt bli Tivoli av självbevarelsedrift, det var för mycket folk där.
Ylva

2021-11-28 @ 09:44:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

Så härligt med en tur till Köpenhamn i adventstider!

Svar: Ja, det var kul att komma iväg! Imorgon stänger de ned mer så jag hade tur.
Ylva

2021-11-28 @ 14:03:49
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Martin

Det gör inget att bilden är liten, men synd att inte granen är större, för då hade man ju sluppit se åbäket bakom.

Svar: Man får titta åt andra hållet så ser det vackert ut med Tellushuset bakom, men idag när jag skulle fota var det något slags strömavbrott för varken Tellus eller gatlyktorna lyste...
Ylva

2021-11-29 @ 12:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0