Lydén distillery

Igår var jag på ginprovning! Det är bortkastat på mig som inte dricker gin, men jag vill gärna följa med när makens företag hittar på saker. 
 
Innan har jag tyckt att de är anonyma som inte skyltar, men då har jag inte varit i den här änden av huset där de ju visar upp sig rejält. Teater 16 där jag är med i styrelsen är i ingången bredvid, men det här syns inte därifrån. 
 
Vi fick blanda egna gin & tonic. 
 
Det var en med flädertonic och lingon, en med vanlig tonic och citronskal och en med kryddnejliketonic och apelsin. Den sista var rolig för det smakade lite juligt (men alla var äckliga...). 
 
De har byggt en fin bar, fast där hann vi inte sitta för vi skulle vidare och äta middag efteråt. 
 
Ur dagboken 911119: Spelade bandy med det otroliga laget jag, Hållén, Emma, Vicky och Jenny Brenner. Vi slogs nästan om avbytarbänken. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

En himla otur att du inte gillar gin! Jag tycker att alla drinkar lät jättegoda :-)

Haha! Perfekt när man får genomföra en match i en sport som man verkligen gillar :-D

Svar: Jag fuskade och tog inte så mycket gin som man skulle, men däremot mer lingon och stora isbitar för att mildra ginsmaken. :-)
Det där är verkligen ett mycket märkligt lag och jag antar att det var innebandy, för riktig bandy tror jag aldrig att jag har provat.
Ylva

2021-11-20 @ 10:05:06
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0