Musikquiz

Igår var jag med mitt damgäng på Harrys där de har musikquiz på torsdagar. 
 
En av oss var dubbelbokad så hon bokade bord för tretton personer och satt med båda sällskapen. 
 
Jag åt en jättegod pizza med oxfilé. Det är bara vårt Harrys som har pizza på menyn för hon som har konditori Baket är delägare och gör surdegsbottnar dit. Vi fick femton poäng av tjugo och kom på femte plats tror jag, det är inte så noga. 
 
Ur dagboken 911126: Engelskalektionen var rätt kul. Maria illustrerade glosorna så att jag trodde att hon ville ha fram barnafödande och inte bekväm. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Tretton till bordet? Det lät lite otursaktigt, eller kanske nattvardsmässigt. Fast där hade ju han Jesus lite otur också kan man säga. Undrar om det är därifrån det kommer med att det är otur med 13 till bords?
Fast ni hade ju ingen otur - pizzorna såg jättegoda ut :-)

Det lät som ett skojigt sätt att lära sig glosor :-)

Svar: Haha, jag tänkte inte på nattvarden, men så kan man ju se oss. :-) En kompis varnade för att pizzorna var flottiga, men jag har aldrig fått en för flottig pizza. ;-) Ja, de glosorna glömde jag nog inte.
Ylva

2021-11-27 @ 10:31:50
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilken god och trevlig kväll!

Svar: Det var det verkligen! Det känns som att man får passa på nu innan det blir strängare restriktioner igen.
Ylva

2021-11-27 @ 10:49:26
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0