Thorfinn och teaterpremiär

Det blev en bra kulturdag!
 
Som en del av Kronobergs bokmässa fick Ljungby ett författarbesök av Helena Thorfinn som berättade om sin nya bok I munkens skugga på kommunbiblioteket, mycket intressant! Hon har bott i Myanmar under den tid som landet fick internet och skrivit en lyckligare utveckling i sin roman än det blivit i verkligheten. 
 
I Lokal 16:s café i väntan på premiären av pjäsen Roomies. 
 
Snygg dekor.
 
Jag brukar inte tycka att det är så kul med slänga-i-dörrar-teater men det här var roligt! 
 
Ur dagboken 911116: Charlotta körde till Säter. Hon har haft körkort i två veckor. Det fanns inga bälten bak men jag satt ganska fast mellan Emma och Becker. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken bra och givande kulturdag!

Svar: Ja, verkligen, men jag förstår inte varför de har ett författarbesök kl.12 på en vardag...
Ylva

2021-11-16 @ 21:30:47
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Härligt med så mycket kultur och på en och samma dag dessutom :-)

Haha! Ett alternativt säkerhetsbälte kan man säga. Anders har berättat att hans pappa inte använde bilbälte när han (Anders) var liten. Han (pappan) sa att han skulle ta emot sig mot ratten ifall dom krockade, och då var pappan ändå fysiklärare... ;-)

Svar: Ja, nu får jag kultur igen! :-) Jag kände en kvinna som var så kort så att hon inte behövde ha bälte!
Ylva

2021-11-17 @ 10:01:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Nu fick du en rejäl kulturboost :)

Svar: Ja, dessutom blev jag intervjuad av vår lokaltidning. Jag återkommer om det. :-)
Ylva

2021-11-17 @ 15:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0