Fårklippning

Vi håller på och klipper fåren. Det verkar kanske konstigt att klippa dem före vintern, men de behöver klippas två gånger om året och då brukar det bli i mars och oktober. 
 
Det här fåret har krusig ull.
 
Nu är hon nyklippt och lite tufsig. Vi rakar dem inte med maskin utan klipper dem för hand med fårsax. 
 
Ur dagboken 911004: Lasse övningskörde till Fagersta med morfars bil. Slet ned backspegeln och tappade skylten. Vi kom till Norrköping vid niotiden. 
 
Ur dagboken 911005: Farfar hade fått besök av japaner med små mystiska presenter. Lasse kom på att en tygbit nog var ett pannband. Farfar har så härliga uttryck. Iris är klämmig. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Klart att de ska klippas med fårsax!

Svar: Vi lånade en klippapparat en gång men då blev fåren rädda för ljudet...
Ylva

2021-10-05 @ 21:37:24
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag tror jag ska gå över till fårsax istället för maskin när jag klipper Anders nästa gång - blev ju himla fint det där! :-)

När jag hör om övningskörning så tänker jag på min farmor och faster. Dom ville ha körkort och övningskörde - med varandra :-D

??? Iris är klämmig? Fattar nada...


Svar: Haha! Anders skulle få en intressant frisyr! Men det var väl fint att de övningskörde med varandra. Min morfar körde bil till uppkörningen och klarade den. :-) Jag minns inte vem Iris var, men det är kul att hon var klämmig. :-)
Ylva

2021-10-06 @ 19:01:48
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0