Förlovningsdag

Idag är det sjutton år sedan vi förlovade oss. 
 
Vi firade i Malmö i helgen och det blev lugnt idag med potatisgratäng och en köttbit (varsin) och så köpte jag tulpaner. Det ser lite futtigt ut med tio stycken, vilket jag borde veta med denna tulpanvas som jag vill använda, så jag ska köpa en till bukett imorgon. 
 
Den här kajan satt kvar efter att jag lagt kassen i korgen och flyttade sig inte förrän jag behövde hålla i handtaget! 
 
Ett par bilder från dagens promenad. 
 
Här går jag ibland för att hålla stigen öppen. 
 
Ur dagboken 911018: HIllis sa att han sett mig på stan sent igår kväll. Hoppas det inte var när jag våldtog brevlådan. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Grattis på er dag!

Svar: Tack så mycket!
Ylva

2021-10-18 @ 21:25:40
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Grattis igen!
En sån där vas har jag också haft, men den fick inte följa med till Spanien. Ångrar mig lite nu...
Vilken oskraj kaja och fin promenad :-)

Haha! Våldtog brevlådan? Låter lite väl påfluget... ;-)

Svar: Tack! Hoppas att det inte var en Aaltovas du hade, eller åtminstone att du fick betalt för den för de är dyra... https://www.cervera.se/produkt/alvar-aalto-collection-vas-16-cm-klar?gclid=CjwKCAjw2bmLBhBREiwAZ6ugo9i_VJJQx-6SCOccq-lKh5LSQuTzgr_eMmVOvkRDYnn7LWjdmfhKJBoCj4kQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Riktigt kaxig kaja! Jag vet inte riktigt hur jag lyckades med att våldta en brevlåda... ;-)
Ylva

2021-10-19 @ 09:39:29
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Grattis som 17 :)

I morgon har blommorna slagit ut och fyller nog på fint :)

Svar: Tack för sjutton! :-) Nej, jag har fyllt på med tio till så nu ser det fint ut.
Ylva

2021-10-19 @ 18:23:14
Postat av: Ama de casa

Jag är övertygad om att den jag hade var nån billig kopia, för jag hade själv köpt den och såna pengar lägger jag inte ut på en vas. Förmodligen gav jag bort den till nån :-)

Svar: Jag tänkte väl det. Jag köper inte heller så dyra grejor, min vas var ett reafynd och är inte något känt märke. :-)
Ylva

2021-10-20 @ 09:28:18
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0