Nobelpriset

Jag hade inte hört talas om Nobelpristagaren i litteratur, det har man oftast inte. 
 
Men vi har minsann en bok av honom på skolbiblioteket, som det enda biblioteket i kommunen! 
 
Jag och väninnan skulle gå på Öppen scen på Godsmagasinet, en chans för unga musiker att visa upp sig, men det var inställt och vi tog en drink på Tre torn i stället. Ägaren som vet vad jag gillar blandade en god jordgubbsdrink åt mig. 
 
Ur dagboken 911007: Vi blev helt förvånade över att det var så litet och att vi var så få i publiken. Stod i mitten i fjärde raden ungefär. Förbandet The Cross var sådär och Magnum var helt suveräna. De spelade i nästan två timmar och publiken stod inte tyst eller stilla en sekund. 
 
(Jag och min kompis tog ledigt en måndag för att åka till Stockholm och gå på hårdrockskonsert på Fryshuset.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Har aldrig hört talas om honom men det är tyvärr inte helt ovanligt.
Synd att det var inställt men en god drink är inte fel det heller!

Svar: Jag förstår ju att de inte bara kan välja nordiska författare, men visst är det kul om det är någon man hört talas om.
Ylva

2021-10-07 @ 21:18:11
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: En vanlig man

Som den boknörd jag är... not, har jag aldrig hört talas om någon Nobelpristagare. :-)
Drinken såg god och fin ut. Sökte på Magnum och förstod att det inte var en avknoppad del av Magnum Bonum.

Svar: De brukar välja nobelpristagare som är kända ute i världen men kanske inte så mycket i Sverige. Det är kul att han blandar specialdrinkar till mig. Nej, Magnum är något annat än Magnum Bonum. :-)
Ylva

2021-10-08 @ 05:54:56
URL: http://vanligman.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag kan inte en enda av litteraturpristagarna (bortsett från Dylan då), fast en fredspristagare känner jag mycket väl till ;-)

Hårdrock har aldrig varit min genre - tacka vet jag Schlager :-D

Svar: Jo, jag tror att du har hört talas om några fler Nobelpristagare, Selma Lagerlöf till exempel. :-) Jag har lärt mig att lyssna på hårdrock för att maken gillar det. När jag var ung lyssnade jag mest på vanlig pop, men min kompis var kär i en kille som gillade Magnum så därför började vi lyssna på dem. :-)
Ylva

2021-10-08 @ 18:46:29
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0