Om vatten

Vatten är vackert och lugnande. 
 
Från en promenad den 12 oktober när Lagan låg spegelblank. 
 
Senare på samma dag gick jag över ån åt andra hållet. 
 
Havet är inte alltid så lugnt, men trots att det var blåsigt var det fint i Malmö den 16 oktober. Mitt i bilden kan man ana Öresundsbron. 
 
Ur dagboken 911030: Hittade hem i Saluhallen. Mitt i alltihop låg Vaxkupan, världens underbaraste ställe. Jag köpte Glass Tiger LP för 10 kr, Farbror Blå CD för 25 och Jean Paul Wall singel för 5. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Att bo vid havet är en lisa för själen skulle jag vilja säga!

Svar: Har man havet så nära förstår jag att det är svårt att flytta!
Ylva

2021-10-30 @ 11:28:45
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Det är verkligen härligt att bo vid havet

Svar: Ja, ni är ju vana vid det på olika håll. :-)
Ylva

2021-10-30 @ 18:13:32
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vatten är väldigt fascinerande! Den första bilden är verkligen huuur fin som helst - läckert med speglingarna :-)

Haha! Jag trodde först att du i vanlig ordning köpte glass, men sen ramlade polletten ned ;-)

Svar: Ni är ju bortskämda med havet som ni kan gå och titta på. Visst är det fint med speglingar i vatten. Jag blev besviken när jag hörde om det nya glassrummet på IKEA som visade sig vara glas... ;-)
Ylva

2021-10-31 @ 09:31:06
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Vi har inget hav här, men Dalälven är inte tokig den heller :)

Svar: Älven är fin! Jag saknar sjöarna i Hedemora.
Ylva

2021-10-31 @ 18:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0