Ostkakebuffe´

Jag och väninnan bokade in oss klockan tio på ostkakebuffé och kaktabberas (googla, om du inte minns Emil i Lönneberga) på Sussies café som har femtonårsjubileum. Otroligt mycket och gott, men lite väl häftigt till frukost, så jag orkade inte prova en av varje som var var mitt mål. 
 
Nu är det trassel med foton igen men ni kan se mitt inlägg här: 
https://www.facebook.com/yfronten
 
Ur dagboken 911002: Skriftligt på as. Fick tillbaka historieläxförhöret. 18/28 och snitt var 23. 
(As = allmän språkhistoria.)
 
Uppdatering: Här kommer kakbordet!
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Såg mumsigt ut det där :-) Klart jag minns tabberasen i Katthult!

Tack för att du förklarade vad as var för nåt, det lät lite läbbigt annars ;-)

Svar: Här i Småland har vi tydligen fortfarande tabberas. :-) Tabber-as kanske? Det skulle bli mitt favoritämne! :-)
Ylva

2021-10-04 @ 08:37:23
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0