Tuppslakt

Vi har haft tuppslakt i helgen, tagit bort fem stycken och bara sparat en som går med hönorna. 
 
En av dem hamnade direkt i grytan. 
 
De var fina, men det går inte att ha flera tuppar tillsammans när de slåss. 
 
Våra danska stuggrannar tog med en dansk äblekage och en halvliter grädde, men tyvärr hivade maken i all grädde i grytan så de fick köra femton km in till stan idag för att handla ny så att vi kunde äta kakan idag. 
 
Vi har fått enorma vinglas av ett par vänner. Det till höger är våra vanliga och de nya provade vi igår. Det går i en halv liter! Här lyckades vi med att hälla en del i grytan och resten i glasen. 
 
Ur dagboken 911009: Den snygge killen med den röda jeansskjortan gick in i mig. Han stod och slog sin kompis i magen med sin linjal. 
 
Ur dagboken 911010: Jag tänkte sitta och läsa på nk:n på lunchen. Satt i läsrummet och blev plötsligt med i festkommittén. Vi ska ha 70-talsfest. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Synd att dom fina tupparna inte kan samsas, fast å andra sidan såg grytan väldigt god ut :-)

Trevlig "kompis" som piskar en med en linjal i magen... ;-)

70-talsfestsplanering lät roligare än att läsa nk :-)

Svar: De fattar verkligen inte sitt eget bästa, men det kostar att ha tuppar som bara äter och inte levererar något som hönorna gör... Jag minns inte killen i den röda jeansskjortan, men det låter lite synd om den som fick en linjal i magen. :-)
Ja, om det är den fest jag tänker på spårade jag ur fullständigt... Jag minns inte att jag var med och planerade den. ;-)
Ylva

2021-10-11 @ 10:14:47
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0