Att äta i Köpenhamn

Jag kan åka till Köpenhamn ofta (nu igen efter corona) för att jag reser billigt och bor gratis. Nu kostade det bara 129 kr från Ljungby till Köpenhamn med Flixbus, fantastiskt! Tyvärr har det blivit väldigt dyrt där och det är svårt att hitta något att äta till rimliga priser. 
 
De här tjusiga kakorna på Cakenhagen på  Tivoli var till exempel orimliga. Nu är den svenska kronan tråkig så den närmaste kakan som kostar 69 danska kostar nästan 100 svenska! Jag köpte en skumboll (det som ser ut som en bajskorv längre bort i bilden) för 45 svenska... 
 
Här åt jag minsann en sund smoothie bowl, den kostade 89 danska! 
 
Ur dagboken 910923: På tyskan diskuterade vi om vilka man skulle stanna och hjälpa om de hade problem med bilen. I stycket var det en kille med jeans och en cittra. -Är han snygg? undrade jag. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Nog är det dyrt alltid och kronkursen är inte rolig men jag hade ändå offrat mig för en av dyrgriparna ;-)

Svar: Det fick räcka med gräddbullen och sedan åt jag glass.
Ylva

2021-09-23 @ 19:29:37
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jösses vilka priser! Men resan var ju billig. Det är väl det där med "gungor och karuseller" då får ta fasta på :-)

Haha! Det gäller att hjälpa rätt människor :-D

Svar: Ja, jag tröstar mig med att jag reser billigt. Som om jag kunde hjälpa någon med bilen över huvud taget när jag var sjutton... ;-)
Ylva

2021-09-24 @ 08:14:07
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0