Att gå på galler

Det är läskigt att gå på galler! 
 
Här står jag över ån Lagan.
 
Det är en gammal järnvägsbro och man måste ju inte gå på gallret, men jag ville ut till räcket. 
 
Det är fint att titta ut över ån, så då får man fobiträna och gå ut på gallret.
 
Det är också fint med nyslaget gräs och här behövde jag bara stanna cykeln och ställa mig och titta, utan att behöva gå på galler. 
 
Ur dagboken 910904: Johnny körde in en penna i min rygg och jag ska hämnas nästa gång han har en lika urringad tröja som jag. 
 
(Inte för att jag tror att jag hade särskilt urringat på gymnasiet, men killkompisarna hade det definitivt inte så någon hämnd blev det nog aldrig.)
 

Kommentarer
Postat av: Ami

Nej galler är inget vidare. Och ännu värre i högklackat.

Svar: Nej, klackar är riktigt dåligt om man går på galler. Jag såg en tjej fastna med klacken i ett dörrmattsgaller på en pub en gång och hon trillade ur skon...
Ylva

2021-09-04 @ 17:42:31
Postat av: Ama de casa

Det är skitläskigt att gå på galler! Jag brukar även undvika diverse luckor som finns på gator och trottoarer.
Nyslaget gräs luktar otroligt gott!

Haha! Att köra in en penna i ryggen på nån fungerar ju bra även om man inte är barhudad. Tänkte du inte så långt? ;-)

Svar: Jag har för mig att du skrivit om någon läskig gallerbro. Luckor och gropar ska man försöka undvika. Visst luktar det gott med nyslaget gräs! Vi får se om det kommer någon uppföljning i dagboken. ;-)
Ylva

2021-09-05 @ 09:34:37
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

Det är alldeles gräsligt att gå på genombrutet underlag och se djupt ner. Inget för mig kan jag säga!

Svar: Tricket är att inte titta ned, men jag vill se var jag går.
Ylva

2021-09-05 @ 12:00:19
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0