Cykeltur

Jag fortsätter med min cykelrunda så länge det känns trevligt och idag var det fint. 
 
Ån var stilla. 
 
Korna var stilla. 
 
Jag råkade lura den här gullige killen att jag hade något gott att äta med mig, men jag ville bara klappa honom på mulen. 
 
Ur dagboken 910913: Idag har vi inte gjort mycket vettigt i skolan. Först gick vi till Wahlmanska och tittade på Gertrud Wieselgrens ganska fula tavlor. Men det är kult att ha sett dem för Åsa och jag brukar stå och vråla hennes namn i Vasahallen. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Man kan väl i princip cykla året runt, i alla fall så länge det inte är för mycket snö eller väldigt halt.

Svar: Jag cyklar året runt men den här 14-kilometersrundan är en sommargrej. Jag tror att det var förra året jag cyklade den sent på hösten och blev alldeles stel i benen efteråt för att det var så kallt...
Ylva

2021-09-13 @ 20:49:54
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilken otroligt vacker bild över den spegelblanka ån! Söt godissugen liten kille också :-)

Hmm... Lät lite märkligt att ni brukade vråla hennes namn i Vasahallen, fast å andra sidan - varför inte? :-D

Svar: Det var också hoppfullt med flygstrecket över ån. :-) Jag får väl ta med knäckebröd till honom nästa gång. Det var en mycket konstig sak att skrika, var fick vi allt ifrån? ;-)
Ylva

2021-09-14 @ 09:31:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0