Höns i trädgården

När vi är i stugan får hönsen gå ute och ibland kommer de in i trädgården. 
 
Det finns en ras som heter Hedemorahöna som jag ju borde ha eftersom jag är därifrån. Detta är nog en blandras men hon höll på att bli faluröd. 
 
De får egentligen inte vara på matbordet, men det var så kul att hon försökte picka i sig pastan genom glasburken. 
 
Den tama hönan satte sig i mitt knä och så övervakade vi maken som målade.
 
Ur dagboken 910906: Jag såg till att vara hemma till tre för att välkomna vår nya diskmaskin. Det var en snygg mupp samt Pär Holmin som fraktade hit den från järnhandeln.
 
(Pär gick i min klass i grundskolan och hur en snygg mupp ser ut vet jag inte...)

Kommentarer
Postat av: znogge

Era höns verkar vara rena rama sällskapsdjuren! Ser härligt ut att de kan röra sig så pass fritt.

Svar: De kastar sig mot dörren och vill ut när man kommer dit. Det är kul att de är så sociala och vill vara där vi är.
Ylva

2021-09-06 @ 21:34:14
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Kulla som Kulla, Faluhöna :)

Svar: Precis, en dalahöna!
Ylva

2021-09-07 @ 08:27:27
Postat av: Ama de casa

Mysigt med höns!

Haha! Älskar den sista bilden, så kul! Huset börjar se tämligen klart ut - duktigt jobbat :-)

En snygg mupp undrar även jag över. Synd att du inte bloggade på den tiden för då hade han nog funnits på bild ;-)

Svar: Hönsen är nyfikna och roliga. :-) Ja, jag betraktar mitt jobb som fönsterarbetare (!) som färdigt. Möjligen kommer jag att ryka på att måla ribben (de smala brädorna på väggen) sedan. Jag hade aldrig vågat fota en snygg mupp som kom hem med en diskmaskin, så blyg som jag var.
Ylva

2021-09-07 @ 09:35:47
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0