I Växjö

Igår åkte jag till Växjö på pubrunda. 
 
Jag tog på mig partytoppen från Warszawa och kom dit redan vid tre och träffade en gammal pluggkompis. 
 
Vi gick till mysiga Trädgård de luxe.
 
Jag fick äntligen se det stora solrosfältet som ligger i en backe vid biskopsgården. Vi tänkte gå genom hela fältet men det kändes inte så härligt som vi ville utan mest stickigt så vi vände snabbt. 
 
Mitt gäng som jag skulle gå ut med kom senare och det blev en bra runda, men jag åkte hem före dem för jag orkar inte med nattbussen som inte kommer hem förrän halv fyra! Det är rörande med alla som håller reda på att jag inte gillar grönsaker, kryddor, öl, kaffe eller vitt vin, eller också är det bara det att det är stökigt att gå ut med mig så att de kommer ihåg det... 
 
Ur dagboken 910905: På konstochmusikhistoria-musiken spelade jag mungiga så att jag spräckte läppen. Jag gick till Expert och köpte Peter LeMarcs nya till Lasses födelsedag. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Kul med en pubrunda! Kanske lugnast att komma ihåg det ;-)

Svar: Egentligen var det skönt när pubarna stängde kl.21 och alla gick ut tidigare.
Ylva

2021-09-05 @ 21:43:11
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Vilken vimsig pubrunda det såg ut att ha blivit - hit och dit och fram och tillbaka :-D Trevligt!

Oj. Det var till att ta i för kung och fosterland med mungigan där! :-)

Svar: Den rundan var inte planerad i förväg. ;-) Pappa spelar mungiga, men jag kan inte så det var nog något desperat försök. ;-)
Ylva

2021-09-06 @ 10:28:07
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Verkar som ni hann med mycket skoj :)

Svar: Ja, jag som åkte dit tidigt hann med mycket och de som kom senare hann visst med flera pubar sedan. :-)
Ylva

2021-09-06 @ 10:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0