Nü Fiona

Ikväll var jag och väninnan på konsert med Nü Fiona på Lokal 16. 
 
Jag hade inte hört talas om dem innan, men brukar gå på konserter i musikserien från Musik i syd. Det här var en grupp med ungdomar som var riktigt bra! Man märkte av den oerhörda spelglädjen nu när de äntligen får spela för publik. 
 
Det var hotfulla moln idag, men det regnade aldrig på mig. 
 
Det är kul att se makens företag Sysmec dyka upp på oväntade ställen, som här utanför en skola. Oklart vad Bosses följebil gjorde där. 
 
Ur dagboken 910915: Idag är det val. I gymnasievalet vann moderaterna och på högstadiet sossarna och sen Ny demokrati. Hjälp! 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Kan tänka mig att det var roligt för dem att spela inför publik igen. Det blir ju en helt annan känsla så klart!

Svar: Verkligen! De var så tacksamma över publikstödet och vi var alldeles lyckliga över denna härliga liveupplevelse!
Ylva

2021-09-15 @ 21:26:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Måste vara jättekul att man får spela inför publik igen, både för musikerna och publiken :-)
Skönt att molnen inte var inkontinenta.

Ny Demokrati hade jag nästan glömt bort... Jag ska försöka rensa minnet nu igen :-D

Svar: Både bandet och publiken var rörda över att få ses! Det måste vara hemskt trist att spela konsert utan publik, digitalt ger ju ingen närvarokänsla. Ny Demokrati var en märklig uppfinning, ja, nu glömmer vi dem igen.
Ylva

2021-09-16 @ 10:43:38
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0