Olika saker

Jag gjorde en falukorvsgryta.
 
Det räckte med EN lök. 
 
Vilken trevlig dubbelcykel! (Att det står parkeringsförbud gör inget, det gäller inne i inhägnaden med bord.) 
 
Gräsklipparen brukar klaga på att han är utanför sitt område och idag hittade jag honom ute på vägen... 
 
De här blommorna lyste upp fantastiskt när solen sken på dem. 
 
Ur dagboken 910914: Jag följde med Tina och hennes mamma på Allan Edwall. Han spelade Oidipus och Kafkas Bättre utan hund. Han är otroligt duktig. Jag förstår inte hur han kan stå på scenen helt ensam. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så vackra tagetes i fina höstfärger!
Tur att robotklipparen inte kom längre än så ;-)

Svar: Tagetes heter de, ja. Visst är de otroligt vackra! Ja, tänk om han hade försvunnit iväg!
Ylva

2021-09-14 @ 21:43:27
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Haha...gräsklipparen har tröttnat alltså :)

Svar: Ja, gräset är väl grönare på andra sidan. ;-)
Ylva

2021-09-15 @ 09:33:25
Postat av: Ama de casa

Lite kaxigt att parkera cykeln precis framför parkeringsförbudsskylten ändå ;-)
Först rymmer gräsklipparen och sen klagar han över att han är utanför området??? Då borde han inte ha rymt i första läget kan jag tycka... :-D
Fina tagetes!

Allan Edwall var verkligen duktig! Googlade och blev förvånad att han dog redan 1997.

Svar: Ja, det är rebelliskt att ställa sig framför förbudsskyltar. :-) Ja, skyll dig själv, din dumma robot! ;-) Ja, tagetes, ja. De kan se ut lite hur som helst googlade jag. :-) Edwall var en bra skådis. Jag trodde inte heller att det var så länge sedan han dog.
Ylva

2021-09-15 @ 09:48:02
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Men oj, kan de rymma? Vi hade en sån i vårt hus, men den kom inte utanför den nedgrävda slingan 😆

Svar: Vår slinga funkar visst inte riktigt... Jag trodde inte heller att de kunde rymma!
Ylva

2021-09-15 @ 11:34:05
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0