Plommon

Vårt plommonträd har massor med frukt men plommonen är inte så goda i år tyvärr. 
 
Det syns inte, men många är antingen för hårda eller för mjuka. Jag får hålla lite koll och gå ut och klämma på dem varje dag, för det finns nog ändå fler fina plommon än vi hinner äta. 
 
Jag åkte inlines för första gången i år, det är så sällan bra väder för det. Jag vill ha varmt, torrt och vindstilla och här blåser det jämt, men idag var det perfekt! Det blev en fin tur på gamla Riksettan förbi gravfältet. 
 
Ur dagboken 910909: Thomas tog kort på oss till matchprogrammet. Vi stod och skrattade så alla kommer att se helt galna ut. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vårt plommonträd fälldes för ett antal år sedan. Viss var plommonen många och goda men vi blev invaderade av getingar så det fick vara.
Kul med inlines. Förr åktes det mycket här men nu är det inte så vanligt längre. Vet inte vad det beror på...

Svar: Vad jobbigt med getingar! Det är konstigt med inlines, som var populärt ett tag. Om jag gillar en sak slutar jag ju inte för att det inte är modernt längre. Min farbror som har hand om försäljning av sportprylar på en secondhandbutik säger att de får in massor av inlines men inte kan sälja dem. Konstigt!
Ylva

2021-09-09 @ 20:41:23
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj vad med plommon! Du kanske kan vara lite huslig och göra chutney eller nåt av en del av dom?

Men den bilden måste du väl ändå ha kvar i gömmorna? Seså! Visa upp den här på bloggen! Jag gillar galna bilder :-)

Svar: Nej, chutney är inte gott! Jag får förslag på marmelad, men äter nästan alltid leverpastej på mackan. Den bilden minns jag inte alls. Varför skulle vi ens ha en bild till en flickor-16-match undrar jag. :-) Vi hade aldrig någon publik...
Ylva

2021-09-10 @ 09:11:06
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Vi fick en rulltårta med plommonsylt.. det var riktigt gott. Så fram med grytorna vettja :)

Svar: Låter gott, men jag brukar ju inte baka. Jag hittade ett recept på plommon i ugn med rom, det kan vara något!
Ylva

2021-09-10 @ 19:21:45
Postat av: Ama de casa

Krånglar bloggen nu igen?

Svar: Nej, det är jag som är i stugan. :-)
Ylva

2021-09-11 @ 09:32:31
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0