Åland sett från Finlandsfärjan

Tidsinställt inlägg på grund av Helsingborgsresa. 
 
Jag köpte en liten box med likörer på Finlandsbåten. 
Det är en kul souvenir från båten som går till Åbo. 
 
Jag gick inte av varken i Åbo eller på Åland men här är ett par bilder från Mariehamns hamn. 
 
 
Ur dagboken 920401: Första april. Södrans aprilskämt var att flytta biblioteket till silon. Det tycker jag att de kan göra hellre än att ta mitt heliga Statt i besittning. 
 
(Jag minns inte att de hade planer på att flytta biblioteket till Stadshotellet, de byggde ett nytt i stället och jag fick fortsätta härja runt på lördagkvällarnas discon.)
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ha der gott i grannlandet!

Svar: Jag gick aldrig av i Finland men var i Danmark igår. :-)
Ylva

2022-04-01 @ 22:05:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men OJ vad du är ute och far! Kul och trevligt :-) Ha en fin tripp!

Vilken tur att dom inte tog diskot ifrån dig :-D

Svar: Det var lustigt att jag har åkt färja både denna och förra veckan. :-)
Ja, det var en väldig tur att de inte tog Statt ifrån mig när de precis stängde en rolig musikklubb innan jag fyllde 18!
Ylva

2022-04-02 @ 09:19:30
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0