Äta och dricka i Helsingör

Man kan tura till Helsingör; sitta och åka färjan fram och tillbaka och äta och dricka under tiden, men det gjorde inte vi utan vi gick av i Helsingör.
 
Där går man också omkring och äter och dricker, till exempel brukar det bli en drink på Axeltorv. En Ice med is för mig. 
 
En äppelkaka på Bagt och en bit marsipanägg som jag fick smaka av väninnan. 
 
Här kan man provsmaka äppelvodka. Möjligen hällde jag upp själv när demonstratören var inne i affären. 
 
Det verkar ju dumt med Små sure i partypack, men jag blev glad av dem. Det är söta små 2 cl-flaskor. 
 
Vi åt glass också, men den var tyvärr inte så god som vi förväntade oss. Vännerna sa att den brukar vara mycket godare. Kanske var vi där för tidigt på våren när glassen var hård och isig och inte smakade så mycket. Men att det är kallt och blåsigt brukar inte få hindra mig från att äta glass. 
 
Ur dagboken 920406: Fick brev från Maria. Hon verkar ha det bra i Brasilien. Hon skrev att man kunde gå ut med en kille efter att ha känt varandra i fem minuter ungefär. Jag pluggarn historia men vet inte vad koloss på lerfötter är för det. 

Kommentarer
Postat av: znogge

En bra kvinna reder sig själv och visst finns det mycket gott att njuta av i Danmark :D

Svar: Ibland får man ta saken i egna händer! :-) De är duktiga på saker för den "söde tand".
Ylva

2022-04-06 @ 21:04:26
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Vi skulle åka över när vi var i Helsingborg, stod på terminalen med då Ingelas plånbok försvunnit och hon inte hade något leg. så "sket det sig"

Det var när det var flyktingström förra omgången, nu kanske det inte behövs va vet jag :)

Svar: Inte för att de kollar, men man ska ha med sig leg och det vore ju dumt att fastna på fel sida. Nu blir det kanske strängare gränskontroll igen.
Ylva

2022-04-07 @ 17:09:50
Postat av: Ama de casa

Jag har turat en gång och det var himla trevligt! Vilken fin dag ni fick i Helsingör :-)

Killen jag har gått ut med i Brasilien hade jag känt betydligt längre än så. Ja, jag har åkt dit med Anders, alltså :-)

Svar: Jag har också turat en gång, men jag minns inte vad jag åt. Inte två röda och en grön (danska röde pölser och Tuborg) i alla fall.

Haha, ja, då passade det ju att gå ut tillsammans. :-)
Ylva

2022-04-07 @ 17:50:28
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0