En lugn söndag

Maken frågade om jag ville åka med till Kävlinge och hämta några små hjul till en båttrailer han har köpt. Jag tackade nej, för det ligger inget roligt på vägen, bara Markaryd och Örkelljunga ungefär. Han är så konstig! Jag trodde att han ville vara hemma och ta det lite lugnt på söndagen men först gick han och jobbade med transportband till Postnord, sedan körde han de 14 milen till Kävlinge och sedan till stugan. 
 
Min söndag har däremot varit lugn; jag har sorterat tvätt, städat toan, cyklat till ICA, sett filmen Folkets tjänare 2, läst boken Betongrosor, ringt mamma och pappa, gjort en fläskpannkaka och nu blir det internet och läsa lite till. 
 
Julen varar fram till påska. Detta är dadlar doppade i pulver med pepparkakssmak! 
 
Dagens ugnspannkaka. 
 
Ur dagboken 920410: Marit hade gjort ett extremt svårt nutidskryss. Jag skulle ha haft ungefär ett rätt om jag inte hade snott från Bosses rad. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Kävlinge är ingen hit så jag förstår att du stannade hemma!

Svar: Man måste locka mig med fika för att jag ska åka trettio mil och hämta båtprylar. ;-)
Ylva

2022-04-10 @ 20:40:54
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Du fick mycket gjort istället för att sitta i bilen :)

Svar: Ja, jag gjorde mer nytta hemma. :-)
Ylva

2022-04-11 @ 09:12:54
Postat av: Ama de casa

Haha! Jag hade på tungan (i fingrarna) att skriva en kommentar om att det var synd att du inte visade den skojiga ugnspannkakan och sen kom den där på slutet :-D

Svar: Mina pannkakor blir alltid roliga så de måste fotas! Nu börjar äggen bli härligt gula inuti så maten får fin färg. :-)
Ylva

2022-04-12 @ 08:38:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Så du fuskade? Så skulle jag ALDRIG göra... ;-)

(FAAAN vad jag har kämpat för att få in den här delen av kommentaren som jag missade!!!)

Svar: Bra att du kämpar, jag vill ju få mina kommentarer! Jag undrar vilken Bosse det handlar om. Det var nog en lärare som också gjorde testen eleverna fixat. :-)
Ylva

2022-04-12 @ 18:15:38
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0