Glassfika

Idag bjöd jag en kompis på glass på nya Royal Sweets & Café för att hon har fyllt år. 
 
Oklart vad grunkan i mitten är till för, men den har ett lock. 
 
Vi satt där i över en timme och fick små kakor och eftersom väninnan inte tål gluten fick jag båda. Jättesnällt av ägarna! Jag är inte så förtjust i mannagryn, men fick varm honung att hälla över och då blev det gott. 
 
Ur dagboken 920411: Vi hade förrådsfest. Klädde ut oss i baddräkter, tights, strumpbyxor, kiltar, kjolar, västar, silverstövlar, lackskärp, jeansjackor m.m, m.m. Sminkade oss utmanande med vattenfärgsögonskugga. Hade fotosessioner och diskotekdans. Dansade så vi dröp av svett. Roligt! De gick hem vid ett. 
 
(Jag och två kompisar roade oss i vår källare hela kvällen.) 

Kommentarer
Postat av: znogge

En god glassfika tackar man verkligen inte nej till :D

Svar: Hon tackade glatt ja och jag håller på att vänja mig vid exotiska bakverk. De är duktiga på sött i baklava. :-)
Ylva

2022-04-11 @ 21:05:21
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag tycker att det var snällt av väninnan också att du fick hennes kakor :-D

Lät lite "Lanefeldt" på ert party där ;-)

Svar: Ja, det var snällt, men jag bjöd ju henne på glass. :-)
Haha, ja, de där fotona har jag någonstans, kanske ska leta någon dag. :-)
Ylva

2022-04-12 @ 18:18:16
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0