Ljungby livs

Vi har en lustig affär som byter namn hela tiden. Först hette den 3M supermarket, sedan Ljungby supermarket och nu Ljungby livs. 
 
De har femlitersdunkar med matolja! 
 
Och femliterssäckar med ris. 
 
Jag tycker att det är kul med en olja som heter Brölio. 
 
Här står det enkilosburkar med hårgelé ovanför blöjor för män. Elegance, jag vet inte. 
 
Ur dagboken 920409: Det var ett vidunderligt vårväder! Jag var helt svartklädd men det kändes skönt att gå med oknäppt jacka. Gick och köpte band på Expert och lånade böcker på biblioteket. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Femlitersdunkar förslår ingen vart för spanjorer. Ibland när det är extrapris på matoljan ser man spanjorer som har fyllt hela kundvagnarna med bautadunkar.

Hoppas du har samma fina vårväder nu som då :-)

Svar: Haha! Jag använder nästan aldrig matolja utan flytande smör- och rapsolja som jag köper i halvlitersflaskor.
Nej, vidunderligt är det inte, men idag var det i alla fall sol. :-)
Ylva

2022-04-10 @ 16:08:07
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0