Lugna platser

Tidsintällt inlägg på grund av Helsingborgsresa. 
 
Jag hamnade på några förvånansvärt lugna ställen på min Stockholmsresa. 
 
Helt ensam i korridoren på Finlandsfärjan! Litteraturkryssningarna brukar vara lugna och denna gång var det bara 500 platser i stället för 700, så resten av passagerarna var förvirrade finnar... Så besvikna de ska vara om de tänkt sig en partyresa! 
 
Kungsängen ligger vid Mälaren, men min moster bor fint vid Lillsjön.
 
Nyrenoverad pendelstation med evighetslånga rulltrappor. 
 
Min brors familj bor vid Hornsgatan, landets mest avgasfyllda väg, men också nära Tanto där de har fina koloniträdgårdar. 
 
Ur dagboken 920402: Snöstorm! Fan, vad tråkigt! Det var nästan två dec. snö och vi höll på att komma försent. Fick brev av Åsa och svarade på kmm:n. Utmärkt brevskrivarlektion. Magnus har träffat en tjej. En rödhårig s-etta. Lite störd blir jag men kul för honom. 
 

Kommentarer
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Ha det trevligt i Helsingborg!!!!

Svar: Tack! Det är en fin stad! Ha det bra!
Ylva

2022-04-03 @ 10:03:56
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: znogge

Lugna platser är att föredra! Hoppas du får det bra i Helsingborg!

Svar: Jag tycker om att komma till Stockholm ibland och vimla, men sedan är det skönt att åka hem till lugnet igen. :-) Tack, Helsingborg är trevligt!
Ylva

2022-04-03 @ 10:59:21
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Trevligt med lugna oaser mitt i storstan. Och på "partybåten" med för den delen ;-)

Ajdå... Trist med både snöstorm och att Magnus hade skaffat en tjej. Men det sägs ju att en olycka sällan kommer ensam.

Svar: Här håller de tyvärr på att förtäta och bygga bort grönområden som behövs. :-(

Som tur var hade jag gått vidare och ville mest träffa Kristian igen.
Ylva

2022-04-04 @ 08:41:56
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0