Mera byggarbeten

Här kommer lite mer byggbilder. 
 
De har grävt ned kablar på kullen utanför skolan och gjort en ny stenhög. Det kanske var de stenar de fick gräva bort. Det är tydligt varför så många emigrerade från det steniga Småland.
 
Traktorerna dubbelparkerade på ICA där jag skulle ut med min cykel...
 
Här har de fällt nio stora träd och ska bygga ett nytt hus. Man vänjer sig snabbt, men det känns tråkigt att de tar bort allt grönt inne i centrum. 
 
Ur dagboken 920429: Vi åkte ut till Långshyttan för att fira Johnny på hans 18-årsdag. Gick på sightseeingtur. Tuomo var med och vi träffade på Sven som körde oss runt ett tag i deras Volvo. Det regnade rätt mycket. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt när träden fälls. Just nu tycks dock förtätning ligga i tiden. Visst behövs bostäder men...

Svar: Hej Znogge som blev anonym. Det är väldigt ledsamt med gamla fina träd som tas ned. Om de är sjuka och ruttna kan jag förstå det såklart, men friska träd borde få stå så länge de orkar. Här finns gott om plats för att bygga bostäder.
Ylva

2022-04-29 @ 21:07:45
Postat av: Ama de casa

Vilken fin stenhög dom har fixat till! Dom kanske kan måla den i grönt så grönskan inte försvinner helt ;-)

18-årsdagar... Det var ett tag sen den :-D

Svar: Ja, det vore kul! Det kan jag tipsa vaktisarna om. :-)
När jag fyllde 36 hade jag en 2x18-årsfest i stugan och fick två leksaksbilar. :-)
Ylva

2022-05-02 @ 15:40:52
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0