På skolbiblioteket

Jag och kollegan var på skojhumör idag. 
 
Vi övade på styrbord och babord. Jag lade ett liknande inlägg på instagram och fick lära mig regeln Barbro är rödhårig och vänsterhänt. Nu tänker jag att styvbror har grön tröja och är högerhänt. Jag kan i och för sig vad som är vad, men har svårt för nordost och sådana där konstiga väderstreck. 
 
Nej, nu krånglar bloggen igen och jag kan inte lägga upp fler bilder. 
 
Ur dagboken 920425: Birgitta kom och hämtade mig. Jag var med och badade med Erik och Linnéa för att hon skulle få simma lite. Ingen drunknade och ingen gled ner i nån fontän. Linnéa kallade mig för fetunge. 
 
(Jag vaktade kusin Linnéa dåligt en gång och hon trillade ner i fontänen...)

Kommentarer
Postat av: znogge

Oavsett regler så har jag väldigt svårt att lära mig skillnaden faktiskt!

Svar: Man hinner ju inte tänka på alla regler om det är bråttom... På sjön är det svårt. Det är visserligen högertrafik men ibland gäller störst går först.
Ylva

2022-04-25 @ 21:03:56
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

När jag var liten hade min första cykel ett rött och ett grönt handtag för att jag skulle klara av vänster och höger. Det hjälpte inte på en fläck...
Snygga spiror!

Det var ju ändå en himla tur att ingen drunknade. Att ramla ned i en fontän överlever man i alla fall :-)

PS: Bloggen har varit jättesnäll mot mig i flera dagar, kanske gillar den att man befinner sig i USA?

Svar: Jag var avundsjuk på grannen som hade såna fina handtag på cykeln när jag var liten. :-)
Tack! Visst var vi coola i våra färgglada strumpor. :-)

Jag misstänker att vi var i den väldigt grunda barnbassängen men med mig som barnvakt kan vad som helst hända... ;-)

Kanske bloggen gillar USA, själv har jag svårt att komma in på min blogg nu. :-(
Ylva

2022-04-26 @ 03:30:58
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

:) jag behöver aldrig hålla redan på styr eller babord, möjligtvis vart baren ligger på båten :)

Svar: Barbord är också viktigt! Men inte alltid lätt att hålla styr på sig sedan. :-)
Ylva

2022-04-26 @ 16:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0