Påskefrokost

Vi har varit i stugan sedan i fredags och det har varit fantastiskt påskväder! 
 
Vi försökte arrangera ett fint påskkort men fåren tycker inte om påskliljor... 
 
Vi var hos våra danska grannar på påskefrokost och hade äggrullning. De godisar man träffade med ägget fick man, med lite andra regler för lillkillen. Hans storebror stoppade godis i fickorna till sin kompis och jag tror att det var sant faktiskt, för han är jättesnäll. 
 
Maken körde lantlig stil och här har han målat en mustasch på mig. 
 
Jag var mer inne på julkläder men ville så gärna använda min nya klänning som jag köpte på secondhand för femtio kronor. 
 
När vi kom hem hade en kompis som fått ägg av oss blåst ut dem och gjort kycklingar, jättesöta! 
 
Ur dagboken 920417: Gick upp, åt frukost, tittade på TV, dammsög, satt ute och lyssnade på freestyle. Mormor, morfar och Anja kom hit vid halv tre. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag tycker att får-påsklilje-bilden blev jättefin! Roligt spel där med att rulla ägg och vinna godis :-)

Det lät som en lagom ansträngande dag där för 30 år sen :-)

Svar: En lite annorlunda påskbild. :-) Det var kul att rulla ägg och jag behövde inte fuska för jag var redan proppmätt. :-) Hm, ja, jag var väldigt trött efter mina äventyr på Stadshotellet innan. ;-)
Ylva

2022-04-19 @ 08:41:19
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0