Påskpynt

Idag börjar påsklovet för skolorna.
 
De bygger ett nytt område här och den här nya vägen blir aktuell en kort tid...
 
Jag såg fint påskpynt på ICA redan den 16 mars, vi får se om jag klarar av att låta bli att köpa. Det brukar vara svårt när de rear ut efter påsk... 
 
Lite påskfjädrar på torget. 
 
De har fint pynt på Önska också. 
 
Några av hönsen lägger påskägg, färgerna syns inte riktigt men de är turkosa och olivgröna. 
 
Ur dagboken 920408: De ringde från expeditionen och sa att jag hade sovmorgon för att Ingrid var sjuk. Jag var nästan klar att gå men satte mig och läste lite historia istället. 
 
(Vilken fantastisk service! De ringde hem när läraren var sjuk! Fast det var nog bara i det ämnet för vi var bara två elever på allmän språkkunskap.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Känns frestande att köpa lite nytt pynt måste jag säga!

Svar: Nu när man inte ska använda äkta fjädrar har det kommit olika alternativ. Fast jag kanske ska samla några tappade fjädrar.
Ylva

2022-04-08 @ 21:17:18
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Här blir det som sagt var inget påskpyntande, men jag förstår att det kan vara svårt att motstå för en höns-fetischist ;-)

Bra service! Men bara två elever? Det var inget populärt ämne kan jag tro...

Svar: Du får väl plocka upp en Påsk-Rulle! :-) Ja, det finns hur mycket fint kycklingpynt som helst...
Vi var bara två humanister det året och när jag åkte till Island blev den andra ensam sista året, men då hade hon inget eget ämne utan läste med samhäll. Det hade varit kul om hon haft ett eget klassfoto. :-)
Ylva

2022-04-09 @ 09:04:12
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0