Raka vägen

Idag har jag varit på föreningsmässa i ishallen. 
 
Det var kul att gå runt och titta men jag vill inte gå med i någon förening. Man ryker alltid på att sitta i styrelsen och försöka få ihop pengar. Det räcker med att jag sitter i ungdomsföreningen Lokal 16, som har bland annat teater, och är med som en vuxen person och så sköter ungdomarna det mesta. 
 
Jag har kommit på att jag gillar att cykla raka och tråkiga vägar, gärna lite nedåtlutande och i medvind. Det är skönt att bara trampa på och lyssna på hög musik och inte behöva bry sig om vad som händer runt omkring. Idag cyklade jag gamla riksettan. 
 
Sedan den här raka vägen. Vi har en vän som bor längs med den och har adressen Slätten. 
 
Till sist cyklade jag på en gammal banvall, det blev en långrunda på ungefär tre mil. 
 
Jag upptäckte en fin damm och stannade till och tittade på den. Sedan kom jag på att jag hört ryktas om en man som skjuter med hagelbössa på dem som tjuvfiskar i hans damm någonstans i området... 
 
Ur dagboken 920423: Vi gick ut och klättrade upp på Uvberget igen. Jag ramlade ner och föll på ryggen lite lindrigt. Jag och Johnny ville inte klättra på nervägen så vi gick och gjorde nåt så aktivt som att putta ner ett ruttet träd. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken lång och härlig cykeltur!

Svar: Det är underbart att kunna cykla långturer igen!
Ylva

2022-04-23 @ 20:45:55
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Om du gillar raka vägar utan backar, så är Holland ett bra cykelsemestermål😊.
Det var en lång cykeltur det.
Skön söndag!

Svar: Holland verkar härligt att cykla i! Jag har varit på cykelsemestrar med familjen i Danmark som ju också är platt, fast på Bornholm fanns det backar. Ha en bra vecka!
Ylva

2022-04-24 @ 11:06:22
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Duktigt trampat av dig! Jag tycker nog att du ska strunta i att tjuvfiska i alla fall ;-)

Det var kanske där och då din klätterperiod tog slut?

Svar: Jag trodde att jag skulle få träningsvärk men klarade mig. :-) Jag lät bli att sno båten, det kändes också lite farligt... ;-)Ja, det där lät våldsamt och jag är ganska klumpig. :-)
Ylva

2022-04-24 @ 16:04:04
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0