Utemöbler

Det har hänt något konstigt med utemöbler! Jag vet att man inte ska använda plast, men jag vill ha billiga, fula, lätta plaststolar som man kan bära omkring. Nu finns det mest dyra, fina, tunga fuskrottingstolar men de flesta har inte en lounge hemma... Jag tycker att utemöbler ska tåla att stå ute och inte ha en massa dynor som ska bäras in hela tiden! 
 
På balkongen har jag en solstol. 
 
I det vi kallar uterummet hemma har vi några caféstolar. 
 
Utanför dörren har vi en bänk som maken byggt. 
 
På andra sidan dörren har vi ett caféset. 
 
Nu löste det sig för grannarna skulle slänga de här stolarna så vi fick dem. Det blir bra till vår Valborgsfest. 
 
Ur dagboken 920419: Vi skulle göra en liten påskutflykt. Åkte till Hässlen och gick därifrån till Realsbo. Det började regna, hagla och snöa. Pappa fick gå och hämta bilen. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Sådana vita plaststolar hade vi förr men kastade dem för några år sedan. Var inte så sköna tyckte vi men det är så klart en smaksak...

Svar: Jag tycker inte heller att de är sköna, men bra om man ska bära omkring dem och om man är många.
Ylva

2022-04-19 @ 21:03:23
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Huvudsaken är ju att man har nånstans att sitta kan jag tycka :-)

Här både regnar och åskar det just nu (i alla fall när jag skrev kommentaren 08.38, får se om gröna bocken vill fastna...)

JAAA!!! På fjärde försöket så...

Svar: Ja, det blir spännande på Valborg för det kommer kanske tjugo personer och så många utestolar har vi inte.

Oj, har ni åska, det är väl ändå inte särskilt vårigt!


Jag skickar dina problem till blogg.se :-(
Ylva

2022-04-20 @ 08:41:03
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0