Vårblommor

Det är fruktansvärt sent med vårblommor nu, vissa brukar man kunna se i februari, men i år blev det i april här. 
 
Idag gick jag på en gångväg som varit avstängd i flera månader för att de har stabiliserat kanten som börjat rasa ned i ån! 
 
Tussilago! 
 
Vitsippor!
 
Våra påskliljor slokar lite, efter att det blåst, snöat, regnat och haglat på dem, men kämpar på. 
 
Jag har köpt gula tulpaner för att det är påsk, annars brukar jag mest köpa röda: 
 
Ur dagboken 920412: Eftersom Marit inte äter hästkött försökte jag utfodra henne med pappas örtagårdsfisk som var äcklig redan i fredags. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Här har nog blomningen varit som den brukar vara. Mars var ju fin här.

Svar: Mars var fin här också, men kall. Inte ens gräset har börjat växa så vi måste köpa hö till fåren!
Ylva

2022-04-12 @ 21:01:26
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Bättre sent än aldrig brukar man ju säga. Vilka fina vårblommor!

Hästkött är gott! Saknar dock påläggs-hamburgerköttet här nere, det är så himla gott tillsammans med pepparotsvisp.

Svar: Jag blir otroligt glad av alla fina blommor nu! :-) Hästkött är väldigt gott! Örtagårdsfisk också säkert. :-)
Ylva

2022-04-13 @ 17:46:46
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Skam den som ger sig :-D

Svar: Precis! Nu dyker vårtecknen upp. :-)
Ylva

2022-04-13 @ 17:47:59
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0