Cykeltur

Jag cyklade en liten del av banvallsleden som går från Halmstad till Karlshamn. 
https://www.banvallsleden.se/
 
På sådana här vägar hittar till och med jag! 
 
SEdan råkade jag faktiskt svänga av för tidigt men kom ut på den väg jag tänkt ändå. Den här lilla sumpiga ån heter Kåtån, på riktigt! 
 
Ur dagboken 820802: Åkte till ett tivoli som heter Stora äventyrslandet. 
(Här orkade jag inte fråga hur man stavar Great Adventureland.) 
 
Ur dagboken 920802: Biosalongen i Säter är fin. Efter filmen åkte vi ett par varv genom stan, köpte korv och Pucko och åkte till Långshyttan. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Cykelvänligt förvisso man att cykla på banvallar är tråkigt tycker jag. Långt och för rakt men det är så klart en smaksak...

Svar: Jag har åkt skidor på en banvall och det var rätt tråkigt men att cykla tycker jag är trevligt.
Ylva

2022-08-02 @ 21:12:03
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Såna gamla rälsvägar är ofta spikraka:) mysig miljö, men namnet på ån ? :) :)

Men, Långshyttan, åkte du dit frivilligt ? ;)

Svar: Ja, banvallar är raka, men det är fint runt omkring. Hehe, galet namn... Det var den sommaren jag hängde med Leif Nordström som var 25 år och bodde hemma. :-)
Ylva

2022-08-03 @ 09:17:05
Postat av: Ami

Fina bilder! Men ett väldigt udda namn på ån 🤭

Svar: Tack! Visst är det konstigt! Vi har Skitån i Hedemora men den heter nog något annat egentligen... ;-)
Ylva

2022-08-03 @ 13:08:00
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0