Konstiga vägar

Vi har något slags tropiskt väder.
 
Det är trettio grader varmt och kommer små skurar ibland. 
 
Här har de byggt en överdrivet bred gång- och cykelbana. Jag har provat att åka inlines och det är jämn och fin asfalt men varför är den bredare än vår privata grusväg till stugan?
 
Det här är en så konstig korsning! Jag vet inte vad som är meningen; jag tror att man får gå eller cykla över men att bilarna har företräde, men det är liksom på snedden och alla blir förvirrade... 
 
Ur dagboken 920815: Fick ett vredesutbrott och svor åt pappa för att han tyckte att jag skulle dammsuga vårt gästrum som är helt omöjligt. 
 
(Jag har alltid blivit arg av att dammsuga och nu har jag förhandlat bort det.) 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ibland begriper man inte riktigt hur de tänker när de gör vissa saker i trafiken.

Svar: De borde fråga cyklister (mig) vad som funkar.
Ylva

2022-08-15 @ 17:36:18
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Kristina Svensson

Vilket var gästrum? Lasses?
Om du svor åt Krister gjorde du det tyst! Vi svor inte i vår familj. Eller?

Svar: Ja, det måste ha varit Lasses rum. Jag minns inte heller att jag svurit åt er någon gång.
Ylva

2022-08-15 @ 20:27:09
Postat av: Anonym

Kanske mer trafik i stan än in till er stuga ? :)

Svar: Anonym? "Kanske", men inga bilar kör där, det är bara en gång- och cykelväg.
Ylva

2022-08-16 @ 10:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0