Köpenhamn

Efter Louisiana igår åkte vi till Köpenhamn och där var det många som sa att jag är expert. Ja, jag har en rutt jag hittar som jag brukar gå. Ibland går jag fyra km in till centrum från lägenheten jag lånar på Frederiksberg; Borups plads-Stefansgade-Jägersborggade-Assistens kirkegård-Rådhuspladsen. Sedan går jag Ströget-Nyhavn-Inderhavsbroen-Christiania och samma väg tillbaka om jag inte tar bussen till Hovedbanegården. 
 
Jag och kollegan strosade runt och satt i parker igår. Här är rabatten utanför Rådhuset. 
 
Vi gick till Nyhavn och såg de nya fula korthusen på andra sidan kanalen. 
 
Nyjhavn var dock lika gulligt som vanligt. 
 
Vi fortsatte på samma sida av kanalen och gick till Det kongelige bibliotek som är otroligt vackert. Sedan visste jag att de har gudomligt god glass på Peter Beier Chokolade i Axel Towers mittemot Tivoli. 
 
Ur dagboken 920813: Det har regnat nästan hela dagen. Vi har spelat luffarschack, läst Bamse och tittat på TV. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Köpenhamn är en härlig stad och på tok för länge sedan vi var där!

Svar: Jag är ju där ibland men nu har det inte varit så ofta tycker jag (fast jag var visst där i maj och juni). :-)
Ylva

2022-08-13 @ 11:44:30
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0