Konstrunda

Idag var det invigning av en konstrunda med Sven Ljungbergs målningar i Ljungby. 
 
På sex olika platser har man satt upp tavlor ungefär där han målade dem. Det är olika bilder på fram- och baksida och intressant att se hur staden ändrats. 
 
Fogdeskolan där Sven gick i småskolan. 
 
Lagaån.
 
Det här är min favorit av hans tavlor, han var så duktig på att måla is. 
 
 
Så passande med mannen med paraply! 
 
Ur dagboken 921203: Orkade inte vänta på bussen utan började gå hemåt. Efter bron fick jag lift med kvinnan med de fula tröjorna som går på min biologi och engelska. 

Kommentarer
Postat av: znogge

En konstrunda är sällan fel tycker jag.

Svar: Jag gillar ofta konst utomhus och det här blev en fin runda.
Ylva

2022-12-03 @ 16:02:18
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Hanneles bokparadis

fint

Svar: Ja, det är kul att se hans tavlor från olika platser.
Ylva

2022-12-03 @ 20:30:00
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Vilken kul grej !!

Svar: Ja, det var ett bra medborgarinitiativ som blev av. Fin promenad.
Ylva

2022-12-04 @ 18:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0