Nyårstupp

Vi fick en tupp av bekanta för de hade två som började slåss. 
 
Den här fina ungtuppen fick flytta från Dångebo till Runkarp!
 
Den förra bilden hade ägaren tagit, mina blir så här för han står inte still. Här försöker han gala men låter som en partytuta. Det är så kul att höra de första försöken, innan de har lärt sig ordentligt. Han är en maran och förhoppningsvis kommer vi att få chokladbruna ägg om vi kläcker fram hönskycklingar efter honom. 
 
Ur dagboken 921231: Vid tolvslaget stod jag ensam uppe på en kulle och var rädd för alla flugeldar. Gísli skadade handen. 
 
(Det var det sorgligaste nyår jag har hört, men minns inte alls detta. Flugeldar är ett kul isländskt ord för fyrverkerier.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Grattis till er nya tupp som jag hoppas ska trivas bra hos er.
Önskar en fin nyårsafton nu!

Svar: Tack! Jag tror att det kommer att bli bra. Idag när maken tittade till dem hade han lugnat ned sig och hönorna har nog slutat picka på honom. Hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton!
Ylva

2022-12-31 @ 16:24:20
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0